Forum klanu ^AK^ - Armia Krajowa

Strona Główna: www.akowcy.cba.pl

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2010-07-25 16:47:19

 MatixPro

Lider klanu

Zarejestrowany: 2010-07-22
Posty: 42
Punktów :   
Gra: Call of Duty 2, H&D2 i H&DDS

Gothic 3

Gothic 3 – gra action RPG, bezpośrednia kontynuacja pierwszej i drugiej części Gothica, która odniosła bardzo duży sukces w Niemczech i Austrii (czyli tam, gdzie powstała) a z czasem jej fenomen przeniósł się do innych krajów, w tym do Polski. Marketing serii na anglojęzycznych rynkach, a przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, był niewielki. Miała to jednak odmienić część trzecia, której kampania reklamowa ma znacznie szerszy zasięg.

W grudniu 2008 roku zostało wydane oficjalne rozszerzenie do gry pod tytułem Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Fabuła gry

Fabula gry kontynuuje się przez trzy części kultowej gry Gothic.Główny wątek skupia się wokół wyzwolenia wszystkich miast zaj etych przez Orków, lub zniszczenie wszystkich obozów buntowników. Możemy także pomagać Asasynom w walce z koczownikami i Magami Wody, lub razem z koczownikami odbić miasta należące do Asasynów. Orkowie współpracują z Zubenem, czyli potężnym władcą Asasynów oraz z Xardasem. Wbrew pozorom, Nekromanta nie zdradził Bezimiennego. W dalszej części gry, Xardas pracuje z bohaterem. Gdy pierwszy raz spotykamy się z Magiem Mrocznej Magii, opowiada nam on o swoim planie. Celem w grze jest znalezienie pięciu boskich artefaktów. Gdy już gracz je zdobędzie los Myrtany leży w jego rękach - może zdecydować się na jedno z trzech różnych zakończeń gry (ścieżka Beliara, Innosa i Adanosa). Fabuła gry jest nieliniowa, można wykonywać misje w dowolnej kolejności. Wątek główny skupia się na odnalezieniu czarnego maga Xardasa, gracz jednak nie musi się skupiać tylko na misjach głównych, ale również ma możliwość podejmowania się misji pobocznych, które są często znacznie ciekawsze i wyżej punktowane niż zadania z wątku głównego. Bezimienny zdobywa reputację wraz z wykonywaniem misji i rozwojem postaci. Dzięki wysokiemu poziomowi reputacji gracz może zaskarbić sobie zaufanie ludu Myrtany albo orków. W grze wyróżniamy następujące strony konfliktu:

* Nordmarczycy (lud północy, walczą przeciwko orkom, są sojusznikami buntowników, są wśród nich najlepsi kowale i zabójcy orków)
* Buntownicy (rojaliści, walczą przeciwko orkom w imieniu króla Rhobara II. Dzielą się na małe grupy.)
* Orkowie (walczą przeciw Buntownikom, Nordmarczykom i Gońcom leśnym)
* Asasyni (kolaborują z orkami, ich głównymi przeciwnikami są koczownicy)
* Koczownicy (sprzymierzeni z buntownikami z Myrtany, pochodzą z Varantu i są przeciwni władzy asasynów, dzielą się na plemiona.)
* Najemnicy (są na służbie orków)
* Gońcy Leśni (nacja broniąca natury i druidów, walczą z orkami tylko wtedy kiedy im zagrażają).

Wysoki poziom reputacji - 75% - pozwala na rozmowę z dowódcą garnizonu (w przypadku miast/wiosek opanowanych przez orków lub asasynów) oraz handel potężniejszymi przedmiotami (25% lub 50%) (np. zbroja paladyna, nordmarczyka itp; w przypadku reputacji ogólnej). Gracz może się podjąć wykonania ogromnej ilości misji - zadań pobocznych i głównych (jest ich wszystkich około 1000, jednak realizując pewne uniemożliwiamy sobie wykonanie innych, co powoduje, że nie możemy wykonać wszystkich).

Zakończenia występujące w grze Gothic 3:

* zakończenie po stronie Boga Innosa (dopełnia się moc artefaktów Adanosa - Myrtana uwolniona spod okupacji orków)
* zakończenie po stronie Boga Beliara (polega na totalnej eksterminacji czyli zabicie Zubena, wszystkich orkowych władców, Xardasa oraz Rhobara II)
* zakończenie związane z tajemniczym planem Xardasa (Bezimienny bohater i Xardas udają się eksplorować Niezbadane Krainy, po zabiciu Zubena oraz króla Rhobara II oraz po zniszczeniu boskich artefaktów w nordmarskim piecu do wytopu rudy)

Fabuła w grze jest ciągła co znaczy, że nie doświadczymy tutaj zmian rozdziałów tak jak w poprzednich częściach. Cały świat od pierwszej minuty gry jest dostępny dla gracza bez żadnych zamkniętych wrót lub dróg. Przejście gry obejmujące zadanie główne i misje poboczne jednej ze stron konfliktów zapewnia od 200 do 300 godzin zabawy.
Umiejętności bohatera [edytuj]

* 3 poziomy walki mieczem (jednoręcznym i dwuręcznym)
* 2 poziomy walki dwoma mieczami naraz
* Zróżnicowanie umiejętności walki bronią dalekosiężną (kusze i łuki)
* 2 poziomy parowania ataków za pomocą tarczy
* 3 poziomy kradzieży (otwieranie zamków wytrychami oraz kradzieży kieszonkowej)
* Kowalstwo (metalurgia) - możemy samodzielnie ostrzyć,wyrabiać broń (także magiczną)i ulepszać zbroje.
* Alchemia - tworzenie mikstur wspomagających siłę, życie oraz trwałe zmiany
* Zdolności magiczne - pomagają przy rzucaniu zaklęć oraz pozwalają używać kosturów ,a także dają różnych udogodnień związanych z magią.
* Prastara wiedza - wspomaga wiedzę magiczną potrzebną do potężnych czarów

Rozwój bohatera

Podobnie jak w poprzednich częściach po pokonaniu przeciwnika, lub wykonaniu jakiegoś zadania otrzymujemy określoną ilość doświadczenia dzięki temu nasz bohater awansuje na kolejne poziomy rozwoju. Wraz z każdym poziomem otrzymujemy 10 punktów nauki, które możemy wykorzystać na rozwój postaci.

Istnieje kilka sposobów na rozwój, wybranej umiejętności czy atrybutu:

* Nauczyciele - inne postaci, które rozwijają nasze umiejętności oraz atrybuty (oczywiście za punkty nauki i odpowiednią ilość złota)
* Magiczne napoje - niektóre z nich na trwałe podnoszą siłę wytrzymałość czy też manę
* Rośliny - podobnie jak napoje ich działanie jest jednak słabsze
* Księgi - po przeczytaniu niektórych ksiąg możemy zwiększyć swoją wiedzę w jakiejś dziedzinie np. alchemii
* Posążki bogów - tutaj pojawiła się pewna innowacja w stosunku do poprzedniej części, o ile w Gothicu 2 mogliśmy złożyć ofiarę ze złota podczas modlitwy i zostać za to nagrodzonym (lub też nie) teraz możemy poprosić o zwiększenie konkretnej cechy i jeśli dysponujemy odpowiednią ilością złota oraz punktów nauki możemy mieć pewność, że nasze prośby zostaną wysłuchane

Broń i ekwipunek bohatera

W Gothic 3 ulepszono i posegregowano ekwipunek Bezimiennego bohatera. Obecnie gracz nie musi długo szukać potrzebnych przedmiotów - wystarczy kliknąć odpowiednią kategorię (bronie, pancerze, obiekty magiczne, jedzenie, inne) i zabrać dany przedmiot.



Zabójca Orków
Miecz Wenzela
Długi Miecz
Miecz Asasyna
Miecz
Ognisty Miecz
Kolczasta Pałka
Ogrowy Mongestern
Okuty Kostur
Rubinowe Ostrze

Przykłady broni dystansowych:

Orkowa Kusza
Łuk Kompozytowy
Kościany Łuk
Myśliwski Łuk
Bestiariusz

* Potwory atakujące bohatera:
o Ścierwojad - znacznie zmieniony wyglądem, nie występuje tak często jak w poprzednich częściach. Jest bardzo słaby i raczej występuje pojedynczo lub w grupach po 3, 4 osobniki.
o Wilk - często spotykany, dość słaby, jednak w stadach jest dość trudny do pokonania, napotkać można go na każdym kroku, szczególnie licznie w Myrtanie, można spotkać parę rodzajów.
o Szakal - Występuje bardzo licznie tylko i wyłącznie na Varancie. W duzych stadach może sprawiać problemy.
o Warg - Posiada Kremowe futro, w 3 części nie ,,współpracuje z orkami. Jest trudny do pokonania ze względu na żywotność, szybki atak i uniki. Występuje raczej rzadko, głęboko w lasach i na niektórych ścieżkach Myrtańskich. Czasami można spotkać pojedyncze sztuki w Nordmarze, ale bardzo rzadko.
o Dzik - dość pospolite i często spotykane zwierzę, występuje bardzo licznie na głównych ścieżkach w Myrtanie, może sprawiac problemy w dużych grupach.
o Jaszczur - rzadko spotykany, jego ataki spowalniają regenerację wytrzymałości, występuje też w postaci ognistej, spotkać go można nielicznie w Myrtanie najczęściej w jaskiniach oraz bardzo licznie w Varancie.
o Krokodyl - powolny i ociężały stwór, występujący na pustyni Varant, najczęściej przy oazach.
o Topielec - Obślizgły gad, występuje wszędzie tam gdzie jest woda (zwykła odmiana), na bagnach (bagienny topielec) i na pustyni (czarne topielce). Nie lubią goblinów, atakują dosć szybko i równie szybko unikają naszych ciosów. Z pecherza bagiennego topielca mażemy zrobić truciznę.
o Krwiopijca - przypomina ogromną latającą muchę, lecz jest od niej o wiele bardziej niebezpieczna, posiada zatrute żądło, występuje dość licznie w Myrtanie i Varancie. Polując na krwiopijców warto zaopatrzyć się w kilka odtrutek.
o Goblin - słabe, złośliwe stworzenie, często uzbrojone w pałkę. Wyróżnia się trzy rodzaje tych stworzeń: goblina, czarnego goblina i goblina szamana, występuje w dużych grupach głównie w jaskiniach Myrtany i w Nordmarze.
o Nosorożec - niezbyt silny, ale dość potężny, atakujący rogiem stwór. Gracz może go spotkać w okolicach miasta Geldern, nie zaatakuje jeśli się go nie sprowokuje.
o Cieniostwór - istota magiczna, trudna do pokonania ze względu na sprytne unikanie ciosów bohatera, występuje w Myrtanie i Nordmarze, mieszka w miejscach nieoświetlonych, ponieważ nie lubi słońca, występuje także pustynna jego odmiana, jednakże spotykamy ją tylko w misji na terenie świątyni Mora Sul.
o Szabloząb - podobny do tygrysa, bardzo silny i zwinny, występuje w grupach, można go spotkać w Nordmarze oraz w jaskini obok zniszczonej farmy przy zamku Trelis, gdzie dostajemy zadanie od orka Kappoth'a by ją sprawdzić i oczyścić.
o Lew - bardzo silny i zwinny, występuje w grupach, można go spotkać jedynie w Varant.
o Szkielet - nieumarła istota walcząca, pałką lub mieczem i tarczą oraz czasem łukiem, dość silny, atakuje w grupach, czasem w towarzystwie Zombie, można go też wezwac do pomocy.
o Zombie - Stosunkowo łatwy przeciwnik, łatwy do zabicia z dystansu ze względu na jego powolność. Atakuje pałką, zawsze występuje w grupach, czasami razem ze szkieletami. Występują także Zombie magowie, którzy są strasznie trudni do pokonania i występują tylko w świątyniach.
o Wojownik Świątynny - Zmutowany Skorpion, występuje tylko i wyłącznie na terenach świątyń pradawnych w Mora Sul, Al Shedim oraz w Trelis. Zatruwa, dlatego jest ciężkim przeciwnikiem w walce wręcz.
o Schrat - skrzyżowanie dwóch stworów: goblina oraz ogra, walczy pałką lub pięściami, jest bardzo wytrzymały i szybki w ataku, gracz może go spotkać, zapuszczając się głęboko do myrtańskich lasów a także na granicy Myrtany z Varantem.
o Pełzacz - występuje w trzech rodzajach: zwykłym, piaskowym i wojowniczym, jest silny, potrafi zadać ciosy, na które bohater nie potrafi zareagować, spotkać go można w kopalniach i jaskiniach Myrtany i Nordmaru oraz bezpośrednio na środku pustyni Varant.
o Golem - bardzo silny przeciwnik występujący w trzech odmianach: kamiennej, lodowej i ognistej, spotkać go można nielicznie w Myrtanie, Nordmarze i w Varancie.
o Ogr - wytrzymały i bardzo trudny do pokonania w walce wręcz, nigdy nie występuje pojedynczo, wbrew pozorom jest całkiem szybki w ataku, walczy potężną bronią - Ogrowym Mongesternem, gracz może go spotkać w każdej z trzech dostępnych krain.
o Smok - nie jest tak potężny jak ognisty smok z gry Gothic II, ale i tak dość trudny do pokonania, zieje ogniem, spotkać go można w jaskiniach pod Cape Dun, na wzgórzach przy mieście Geldern oraz w Varancie.
o Demon - w całej grze występują trzy demony, jeden z nich jest przywódcą ożywieńców w dawnej twierdzy paladynów zwanej Gotha, drugi w klasztornej bibliotece, a trzeci koło grobowca Bereka, są bardzo wytrzymałe, można je również wezwać.
o Troll - Potężny Potwór atakujący, wbrew pozorom całkiem szybko. Najłatwiej jest je wykończyć z dystansu, ponieważ są dosyć wolne. Jego ataki spowalniają regenerację wytrzymałości. Istnieje kilka rodzajów, najwięcej występuje ich w Nordmarze i lasach Myrtańskich. Jest jedna misja, w której idziemy na polowanie z Mitchem do lasu niedaleko Faring.
o Gargulce - Potwory Podobne do Smoków, dość łatwe do pokonania, jeśli szybko atakujemy, lub strzelamy z dystansu. Występuje w lesie niedaleko Faring(tam gdzie polowaliśmy na trolle z Mitchem) oraz w Zielonej Dolinie w Varancie.

* Zwierzęta neutralne (nie atakują bohatera, o ile same nie zostaną przez niego zaatakowane):
o węże - giną po jednym ciosie mieczem,
o jaszczurki - niegroźne stworzenia,
o zające - gracz może zdobyć 1 kawałek mięsa,
o bizony - gracz zdobędzie od bizonów skórę oraz 4 kawałki mięsa,
o jelenie - aby zaatakować jelenie należy strzelać z łuku lub kuszy, można zdobyć kawałek mięsa, skórę i rogi.

* Zwierzęta hodowlane:
o krowy - dają 2 butelki mleka oraz 4 kawałki mięsa,
o świnie - dzięki nim gracz dostanie 3 kawałki mięsa,
o kury - od kur gracz dostanie 1 kawałek mięsa.Bardzo rzadko jajo.

Postacie

* Bezimienny - główny bohater gry Gothic 3. Przybył z wyspy Khorinis wraz z najlepszymi przyjaciółmi do Myrtany. Jednak cała kraina była w stanie wojny między Bogiem Innosem, a jego bratem Beliarem. Jego celem w Myrtanie jest spełnienie przeznaczenia oraz pozbycie się orków lub buntowników, bowiem jest on wybrańcem bogów.

* Xardas - dawny mentor bezimiennego bohatera. Tajemniczy nekromanta, sługa Beliara i Innosa. Snuje tajemniczy plan ktorego częścią jest właśnie główny bohater. W trzeciej części gry wybudował wieżę w górach Nordmaru. Zbratał się z orkami oraz zniszczył magię runiczną co zakończyło wojne. Jedynie szamani orków wiedzą gdzie przebywa.

* Zuben - wybraniec Beliara, przywódca wpływowej grupy Asasynów, do której należą głównie bogaci kupcy Varantu i czarni magowie. Kiedy podróżował po pustyni w pewnym miejscu wbił w piach swój Kostur Wiecznego Wędrowca, po czym założył w tym miejscu pierwszą osadę ludu Asasynów.

* Rhobar II - król Myrtany, wybraniec Innosa i władca ludzi, a także właściciel potężnego artefaktu - Berła Varantu. Jest darzony szacunkiem przez swój lud, jednak nie miłością, ponieważ wysyłał więźniów skazanych nawet za drobne przestępstwa do górniczej doliny. W trzeciej części gry przesiaduje w Vengardzie. Z pomocą Magów Ognia stworzył Magiczną Barierę, aby orkowie nie mieli wstępu do stolicy, jednak w czasie tworzenia sporo dużych grup orków pozostało w stolicy, co spowodowało że połowa Vengardu jest w rękach orków. Rhobar wraz z magami stworzył barierę podobną z tą w górniczej dolinie, jednak przez tą można było tylko wyjść, ale nigdy nie wejść (nie licząc teleportów).

* Milten - mag Ognia, jedyny ocalały z rzezi w Starym Obozie w pierwszej części gry. Razem z Bezimiennym, Gornem, Lesterem i Diego tworzą grupę wiernych sobie przyjaciół. Na początku rozgrywki udaje się do jedynego ocalałego klasztoru Innosa (w którym istnieje kaplica do której ponoć zstąpił Innos) by studiować księgi. Przybył do Myrtany w celu zdobycia dodatkowej wiedzy. Jego los zależy od podjętych przez nas decyzji w grze.

* Diego - w pierwszej części gry był pierwszą osobą która podała rękę graczowi, wprowadziła w fabułę i została pierwszym przyjacielem Bezimiennego. Diego jest cwaniaczkiem, który radził sobie w każdej sytuacji i bez problemu wspinał się po drabinie kariery, by zostać jednym z najbardziej wpływowych ludzi. Z zakończeń gry możemy dowiedzieć się, że stał się najbogatszym człowiekiem na całym kontynencie oraz przekształcił miasto Mora Sul, (Varant) w największe imperium handlowe kontynentu, LUB został skarbnikiem bezimiennego.

* Gorn - najsilniejszy z najemników Lee zarówno w pierwszej jak i drugiej części. Jego rozum jest odwrotnie proporcjonalny do siły i odwagi, której mu nie brakuje. Zawsze z toporem obosiecznym Gorn jest maszyną do zabijania.Przynajmniej raz dziennie zabija orka. Na początku gry zaprowadza Bezimiennego do Obozu Rebeliantów w Reddock. Z różnych zakończeń wynika ,że albo odbuduje Gothę, która stanie się azylem dla ocalałych, albo będzie zwalczać orków tak długo że zaczną bać się jego imienia

* Lee - najlepszy z generałów króla Rhobara II. W efekcie spisku nadwornych sług(zamordowanie żony Rhobara II) Lee jako więzień został przeniesiony do kolonii karnej w Khorinis. Zaprzysiągł że jeszcze wróci na kontynent i zemści się na królu. W trzeciej części możemy pomóc mu zabić Rhobara.

* Lester - człowiek, który czuje tak silne przywiązanie do bagiennego ziela, że między innymi z jego powodu wstąpił do sekty, pomimo tego, że nie wierzył w Śniącego (pierwsza część). Lester chodzi własnymi drogami, jednak często okazuje się, iż jego pomoc jest nieoceniona.

* Lares - ponoć najlepszy złodziej w całym królestwie. Za czasów istnienia bariery przywódca szkodników, zajmujący się więźniami przybyłymi do Nowego Obozu. Później najemnik z farmy Onara przebywający w Khorinis oraz członek Wodnego Kręgu pomagający Bezimiennemu rozwikłać zagadkę zaginionych ludzi. W Gothic 3 przebywa w Geldern i chce, abyśmy ukradli dla niego sześć talerzy ze świątyni. W pierwszej i drugiej części gry uczy nas siły i zręczności. W trzeciej odsłonie serii może nauczyć nas zdolności złodziejskich, oraz otwierania zamków do mistrzostwa.

* Angar - Stary znajomy z poprzednich części. Kiedyś dowódca strażników świątynnych w obozie na bagnie, w Gothic 3 przebywa w Mora Sul gdzie stał się mistrzem Areny. Jedno z zadań polega na pokonaniu go. Po pokonaniu go może się dołączyć do Bezimiennego.

* Vatras - czcigodny i wysoki rangą Mag Wody, zawsze gotowy pomóc Bezimiennemu Bohaterowi. W grze Gothic 3 więziony jest na pustynnym Varancie, w mieście Lago.

* Kan - herszt wszystkich orków. Po zdobyciu Myrtany został otoczony elitą orkowych wojowników i osiadł w Faring, by bezpiecznie zarządzać swoim królestwem.

* Saturas - najważniejszy z Magów Wody - sług Adanosa. Prowadzi wraz z koczownikami nierówną walkę przeciw Zubenowi i Asasynom. W pierwszej części był pracodawcą dla najemników, którzy strzegli wielkiego kopca magicznej rudy, a który, według pierwotnych założeń, miał służyć do wysadzenia magicznej bariery. Jako sługa Adanosa nie prowadzi żadnych walk i zachowuje pozorną neutralność. Grając dla Asasynów otrzymujemy zadanie zgładzenia rozsianych po całej pustyni Magów Wody.

* Thorus - gracz może go spotkać w wszystkich częściach gry (w drugiej części tylko w dodatku Noc Kruka). Jest silnym wojownikiem który jest zawsze tam, gdzie można zarobić łatwe pieniądze. W pierwszej odsłonie gry stał przed główną bramą do zamku jako strażnik w Starym obozie. w drugiej części znajduje się na bagnach wraz z bandytami (jako strażnik świątyni). W trzeciej części gry Thorus jest na usługach orków. Gracz może go spotkać w Trelis przed bramą do miasta.

Świat gry

Do dyspozycji gracza oddana została część kontynentu Myrtany. Składa się on z kilku krain:
Myrtana

Kontynent Myrtana - fikcyjny kontynent, na którym rozgrywa się akcja gry komputerowej Gothic 3. Kontynent dzieli się na prowincje, z których większość wchodzi w skład Królestwa Myrtany. Podczas wojny ludzi z orkami prawie cały kontynent był okupowany przez Orkową Armię, niezdobyta została jedynie stolica Królestwa Myrtany, miasto Vengard.
Królestwo Myrtany

Królestwo, w którym dzieje się akcja gier z serii Gothic. Przez wojnę z orkami niegdyś potężne królestwo stało się bardzo słabe. Aby miasta nie buntowały się przeciwko królowi, wysłał on do nich paladynów, aby pilnowali mieszkańców, którzy chcieli powrotu do starej sytuacji politycznej.

Ostatnią nadzieją Myrtany stały się kopalnie magicznej rudy w Khorinis. Metal ten, będąc dużo trwalszym od zwykłej stali, mógł jeszcze obrócić bieg wydarzeń na rzecz Króla. Rhobar II wiedział o tym i wysłał swych najpotężniejszych magów, aby otoczyli górniczą dolinę magiczną barierą w celu uniemożliwienia ucieczki więźniom. Jednak przywołanie Śniącego zakłóciło delikatną strukturę zaklęcia. Więźniowie wykorzystali zamieszanie panujące wśród strażników królewskich i przejęli kontrolę nad zamkiem. To jeszcze bardziej przyczyniło się do osłabienia królestwa. Na szczęście, pewnego dnia pojawił się w kolonii karnej więzień, który nie miał ochoty spędzić tam reszty życia. Poznajemy go jako Bezimiennego. Pokonał Śniącego, podtrzymującego barierę i tym samym ją unicestwił. Śniący wydał ostatni rozkaz, któremu nie mogła oprzeć się żadna zła istota, i fala potworów zalała Górniczą Dolinę. Na szczęście Bezimienny znów stanął na wysokości zadania i pomógł zniszczyć wielką armię zła pod przewodnictwem smoków. Tym samym, jak widać, bogowie znów spojrzeli przychylnym okiem na Królestwo.

Kolejnym jego krokiem było obalenie władzy królewskiej, co udało się także temu człowiekowi.
Podstawowe informacje

* Król Myrtany: Rhobar III

* Stolica: Vengard

* Religia: czczeni są Innos (przez większość ludzi z Myrtany oraz Nordmaru oraz magów ognia) i Adanos (przede wszystkim przez koczowników i magów wody). Jest także bóg zła i chaosu, Beliar (czczony przez Asasynów, Orków i nekromantów). Imię Beliar nawiązuje do postaci upadłego anioła, Beliala.

Miasta Myrtany

* Vengard: stolica Myrtany otoczona magiczną barierą. We władaniu Rhobara II. Częściowo zajęta przez orków.
* Montera: miasto handlowe okupowane przez orków rządzone przez Vareka.
* Ardea: nadmorska wioska we władaniu rządcy Hamlara. Na samym początku gry wyzwalamy ją z pod władzy orków.
* Cape Dun: nadmorska wioska zajęta przez orków i rządzona przez Uruka.
* Gotha: dawna twierdza paladynów. Zajmowana przez zombie i szkielety pod wodzą Demona z Gothy.
* Faring: stolica orków w Myrtanie którą zamieszkuje ich główny herszt - Kan. Jedna z trzech dróg do Nordmaru.
* Trelis: zamek okupowany przez orków. Znajduje się blisko granicy Varantu. Rządzony przez Vaka.
* Geldern: miasto zajęte przez orków. W jej okolicy jest kilka kopalń i mnóstwo artefaktów. Dowodzona przez szamana Groka.
* Silden: to niewielka osada orków. Jej przywódcą jest Umbrak. Jest to więzienie dla niewolników.

Główne obozy buntowników

* Reddock: obóz dowodzony przez paladyna Javiera. Położony w lesie, w okolicy Ardei i Cape Dun.Jest bardzo ważnym punktem buntowników,ponieważ leży nad morzem. Jest podobna do kopalni.
* Okara: obóz dowodzony przez paladyna Rolanda. Ulokowany głęboko w lesie pomiędzy Gothą i Silden.Stolica miast buntowniczych.
* Nemora: obóz dowodzony przez Rusella. Znajduje się w pobliżu Trelis, na sporej wyżynie.Tu przechwycają towary z Varantu.

Nordmar

Nordmar - fikcyjna kraina, znajdująca się w grze Gothic 3. Jest to północna część kontynentu Myrtany. W Nordmarze panuje ciągły mróz, a opady śniegu to codzienność. W Klanie Młota wytapia się miecze z czystej rudy. Wszyscy Nordmarczycy to barbarzyńcy, którzy przygotowują się do bitwy z orkami.

Gracz odwiedzający krainę znajdzie w niej trzy główne osady, zwane klanami. Są to: Klan Wilka, Klan Młota, Klan Ognia. Na północnym wschodzie znajduje się wieża nekromanty Xardasa (jednej z głównych postaci w grze). Oprócz tego w krainie znajduje się Klasztor Innosa będący siedzibą Magów Ognia, grobowiec wojownika Akashy, grobowiec Ejnara. Bohater gry spotka charakterystyczne dla tej zimnej krainy potwory takie jak: lodowe wilki, włochate bizony, szablozęby, trolle itp.
Varant

Varant - fikcyjna kraina, znajdująca się w grze Gothic 3. Jest to południowa część kontynentu Myrtany. Varant to pustynia pokryta złotym piaskiem. Charakteryzuje się pięknymi krajobrazami oraz miastami, ale i również tajemniczymi grobowcami, świątyniami, ruinami i jaskiniami. Można tu spotkać charakterystyczne dla tego regionu lwy, szakale i ogniste golemy.
Podstawowe informacje

* Głowa państwa: Zuben

* Stolica: Ishtar

* Religia: lud asasynów czci boga chaosu i zniszczenia, Beliara, natomiast koczownicy, magowie wody i druidzi wyznają Adanosa, boga równowagi i umiaru.

Gildie

* Asasyni - zorganizowany lud wierzący w boga Beliara. Składa się na silną armię, bogatych kupców, potężnych Czarnych magów oraz niewolników. Asasyni są pod władzą Zubena.

* Koczownicy - rozbite grupy ludzi wierzące w naukę i magię boga Adanosa.

* Magowie Wody - znani już z pierwszej i drugiej części sagi. W trzeciej części zgłębiają magię Pradawnych, szukając potężnych zaklęć używanych właśnie przez nich. W Varancie możemy spotkać następujących Magów Wody: Vatrasa, Nefariusa, Saturasa, Cronosa, Merdariona, Riordiana i Myxira.

* Druidzi - są to magowie, korzystający z nauk i magii boga Adanosa. Możemy ich spotkać również w Myrtanie, razem z gońcami leśnymi. Na pustyni przesiadują głównie razem z koczownikami. Gracz może się od nich nauczyć zaklęć m.in. oswajania zwierząt, czy przemiany w zwierzęta. W Varancie napotkamy druida Shaykora, który jest w towarzystwie oswojonego lwa.

Miasta Pustyni

* Braga - pierwsze miasto na drodze z przełęczy z Myrtany do Varantu. Gracz może wykonać w tym mieście kilka zadań pobocznych, zwiększając przy tym statystyki swojego bohatera. W Bradze przesiaduje Diego, który opowiada o Zubenie oraz jego siedzibie w Ishtar. Dla zyskania doświadczenia można zapolować z nim na Mroczne zębacze.

* Ben Erai - mała osada, na granicy morskiej Myrtany i Varantu. Znajduje się tutaj kopalnia złota, dzięki której gracz może zyskać kilka bryłek i samorodków. Można tu wykonać kilka zadań pobocznych na reputację, którą zaskarbić można sobie u miejscowego zarządcy Sancha. W okolicach Ben Erai gracz może napotkać mumie oraz ogry.

* Lago - znajduje się ono na wschodnim krańcu pustyni Varant. Jest bardzo małą wioską składającą się z kilku chat na wybrzeżu. Ponieważ znajduje się na skraju pustyni tuż obok zatoki jest właściwie oazą. Słynie z najlepszego w Varancie bagiennego ziela, które hoduje Rasul. Zarządcą tej niewielkiej osady jest Fabio. Znajduje się tam arena i więzienie, gdzie jest przetrzymywany mag wody Vatras. Jedną z misji głównych w Lago gracza jest jego uwolnienie.

* Ben Sala - wiejska osada. Nieopodal osady możemy spotkać zombie i mumie, pochodzące z otwartej niedawno Świątyni Pradawnych. Spotkamy tam asasynów, ale także orków.

* Bakaresh - wielkie miasto słynące ze świątyni boga Beliara. Właśnie tutaj gracz znajdzie święty posąg przedstawiający symbol boga chaosu i zniszczenia. Jednakże by się tam dostać trzeba sobie na to zasłużyć podbudowując swoją opinię w mieście. W tym mieście gracz może wykonać najwięcej zadań, dzięki którym posiądziemy wysoką reputację na całej pustyni, ale oprócz tego zyskamy cenne punkty doświadczenia.

* Mora Sul - ogromne miasto, właściwie największe imperium handlowe, w którym spotkamy wielu kupców, a także możemy walczyć na sławnej na cały kontynent arenie. W mieście bohater może spotkać starego przyjaciela, Angara, obecnie najlepszego gladiatora w tym mieście. Przy uzyskaniu odpowiedniej reputacji możemy też wejść do domu największego zarządcy w Varancie, Gonzalesa, który zleci nam zabicie magów wody. Obok miasta znajduje się też zamknięta, pradawna świątynia, którą należy otworzyć, gdyż ukryta jest w niej Korona Adanosa - artefakt potrzebny do ukończenia gry.

* Ishtar - stolica asasynów położona na zachodnim krańcu pustyni Varant. Możemy się tam dostać jedynie posiadając wysoką reputację wśród Assasynów. W Ishtar mamy możliwość przejścia testu na assasyna, oprócz tego nauczyć się mistrzowskiej walki dwoma mieczami oraz umiejętności złodziejskiej "Morderstwo". Rezyduje tam też władca pustyni, wybraniec Beliara, Zuben.

Pozostałe lokacje
Północne Ziemie

Północna część kontynentu zamieszkiwana przez orków. Ta część jest niedostępna dla gracza.
Południowe wyspy

Archipelag wysp, na jednej z nich znajdują się ruiny świątyni Beliara. Wyspy są zamieszkiwane przez ogry, jaszczury lub czarną odmianę topielców. Można tam spotkać również dużo skarbów w ukrytych skrzyniach
Niezbadane Krainy

Ziemie na zachód od cywilizowanego świata. Nie wiadomo o nich nic więcej. Bezimienny wraz z Xardasem udają się tam po zabiciu Rhobara II, Zubena i zniszczeniu wszystkich artefaktów w nordmarskim piecu do wytopu rudy.
Świątynia Al Shedim

Na terenie świątyni spotkamy dwóch magów wody : Myxira oraz Saturasa, który da nam jeden z kluczy do świątyni, oraz mapę, która pokazuje położenie pozostałych kluczy. Saturasa chroni Wutras, który jest koczownikiem. Razem z nim możemy wypędzic orków z terenu wykopalisk. Ruiny dzielą się na części: Kwatery Uzdrowicieli, Siedziby Kapłanów, Szkoła Wojowników, Kwatery Strażników Umarłych i Samą świątynię.
Zielona Dolina

Znajduje się na północny zachód od Ishtar, na samym krańcu pustyni. Zaraz przed nią spotykamy Maga Wody Nefariusa, który opowiada nam o legendzie Haran-Ho. Możemy z nim pójść do grobowca, pokonując po drodze kilka gargulców. W byłej ,,Zielonej Dolinie" jest pełno uschniętych drzew i szakali.
Warstwa techniczna
Silnik

Gra została wyposażona w autorski silnik Genome engine połączonego z silnikami wspierającymi: SpeedTree, EmotionFX 2 oraz PhysX. Pozwalają one na generowanie wyglądu postaci jak i otoczenia świata gry Gothic 3. Gra najlepiej pracuje na kartach NVIDIA GeForce z serii 7. Mimo to twórcy gry bardzo słabo zoptymalizowali silnik graficzny, którego efektem są liczne przycięcia i spadki wydajności. W związku ze wszystkimi niedociągnięciami, do gry zostały wydane liczne łatki, które poprawiły około 500 błędów.
Wymagania sprzętowe

Minimalna konfiguracja sprzętowa dla gry Gothic 3:

* Procesor Intel Pentium 4 2 GHz
* 1024 MB RAM
* Karta graficzna GeForce 6100 n/ATI Radeon 9600 128 MB
* 4,6 GB miejsca na dysku twardym

Jednak taka konfiguracja sprzętowa nie pozwoli cieszyć się płynną grą oraz grafiką ze względu na niezbyt sprawny silnik gry.

Zalecana konfiguracja sprzętowa:

* Procesor Intel Pentium 4 3 GHz
* 2048 MB RAM
* Karta graficzna GeForce 7900 GTX/ATI Radeon X1900 256 MB
* 4,6 GB miejsca na dysku twardym

Konfiguracja zalecana pozwala na maksymalne ustawienie parametrów graficznych i pozwala cieszyć się w miarę płynną grą, jednak pojawiają się drobne przycięcia spowodowane wczytywaniem obszarów.
Firma Seria Model
ATI Radeon 9600, 9700, 9800, X300, X550, X600, X700, X800, X850, X1300, X1600, X1800, X1900, HD 2400, HD 2600, HD 3850, HD 3850x2, HD 3870, HD 3870x2, HD 4400, HD 4600, HD 4850, HD 4850x2, HD 4870, HD 4870x2
NVIDIA GeForce PCX 5900, FX 5950, 6100 n, 6200, 6500, 6600, 6800, 7300, 7600, 7800, 7900, 8800, 8600GT, 9300GM, 9600GT, GTX 260, GTX 280, GTX 295,
Błędy gry [edytuj]

W grze Gothic 3 gracz może napotkać na bardzo dużo bugów (błędów informatycznych), które niekiedy okazywały się pomocne, a niektóre uniemożliwiały rozgrywkę. Są to błędy rozmaitego rodzaju, na przykład:

* postacie przechodzące przez ściany
* zagubienie niektórych bohaterów niezależnych prowadzonych przez bohatera
* błędy w walce

Wydane łatki do gry Gothic 3:

* Patch 1.08 (polska edycja premierowa gry zawierała tę łatkę, była powodem opóźnienia polskiej premiery gry w celu zwiększenia wydajności)
* Patch 1.12 (dostępny w wydaniu Platynowa Kolekcja oraz w Internecie, stworzony przez twórców gry - Piranha Bytes)
* Patch 1.6 (dostępny w Internecie, stworzony przez Spellbound Entertainment oraz fanów gry)
* Patch 1.74 (dostępny w Internecie, z wypuszczeniem łatki gra dostała podtytuł Enhanced Edition (Edycja Rozszerzona) ze względu na ogromną liczbę błędów, które eliminowała)

Wersja polska [edytuj]

Wersja polska: START INTERNATIONAL POLSKA na zlecenie CD Projekt
Reżyseria: Joanna Wizmur †
Kierownictwo projektu: Michał Cegiełka, Paweł Ziajka
Redakcja: Aleksandra Cwalina, Paweł Wrzesień
Kierownik produkcji: Michał Bakuliński

Głosu użyczyli:

* Jacek Mikołajczak - Bezimienny
* Adam Bauman - Diego, Lester, Milten, Lares, Beliar
* Tomasz Marzecki - Xardas, Saturas, Vatras
* Robert Gawliński - Kerth
* Mirosław Zbrojewicz - Gorn, Kan, Innos
* Sławomir Pacek - Rhobar II, Zuben
* Jacek Kopczyński - Lee, Angar
* Przemysław Nikiel - Thorus
* Jarosław Boberek
* Krzysztof Banaszyk
* Mariusz Leszczyński
* Zbigniew Konopka
* Krzysztof Zakrzewski
* Katarzyna Skolimowska
* Joanna Pach
* Jacek Lenartowicz
* Jarosław Domin
* Marek Obertyn †
* Piotr Bąk
* Leszek Zduń
* Robert Tondera
* Andrzej Chudy
* Cezary Nowak
* Grzegorz Pawlak
* Łukasz Nowicki
* Paweł Iwanicki
* Robert Kowalski
* Ryszard Faron
* Adam Krylik
* Wojciech Machnicki


Pomogłem? Daj punkt reputacji! Pytania? Pisz do mnie! Problem? Pisz do mnie!

Offline

 
Armia Krajowa

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mfdex.pun.pl www.destiny-guild.pun.pl www.roleplaycity.pun.pl www.husarteam.pun.pl www.analityka.pun.pl